Inspirace

a zpětná vazba

Děkujeme, že nám píšete o vašem omalovánkovém boji s drakem Koronem, a děkujeme za vaše nápady! 

Občas nám do e-mailu kromě milých zpráv dorazí také úžasné nápady na nejrůznější možnosti práce s omalovánkami. A proto vznikla tato stránka, abychom tyto nápady mezi sebou sdíleli a inspirovali se navzájem.

„Ráda bych poděkovala autorkám za velmi zdařilé zpracování aktuálního tématu pro malé děti. Výstižné, hravé, zábavné, poučné, srozumitelné, milé - prostě jsem nadšená. Již jsem poslala i kolegyním, zítra otevíráme MŠ a omalovánkový příběh Draka Korona mám připravený pro všechny děti ve třídě, budeme s ním pracovat v průběhu týdne a vhodně doplníme o další aktivity. Přeji hodně dobrých nápadů v dalším tvoření!“
Jarmila Harokováučitelka v MŠ
„Na začátku bych ráda vypíchla dvě důležité věci, které prolínají celou omalovánkou: 1. Kresby - nádherné, výrazné a neděsící kresby 2. Jednoduchý příběh - je zde obsaženo v jednoduché verzi vše, ale kdo chce, může s pohádkou dále pracovat. Pohádku ocení děti i rodiče všech věkových kategorií a také rodiče dětí s postižením. V současné době, kdy všichni učíme doma, lze omalovánku užív v oblasti grafomotoriky, matematiky, češtiny i oblasti Člověk a jeho svět a především umožní spolu prožít společný rodinný čas. Omalovánku lze vystřihnout a užít si loutkohraní. Myslím, že krátký výstižný příběh s omalovánkou je radostí pro děti a pomůckou pro rodiče. Děkujeme moc autorkám! :-)“
Andrea Hučkováspeciální pedagožka

Děti ve školkách a školách se mohou zábavnou formou seznámit s aktuálními opatřeními

I když jsou omalovánky z doby, kdy začínala karanténa, díky své jednoduchosti a univerzálnosti se dají použít i teď, kdy se podmínky postupně mění.

"Dnes jsem děti (3-5 leté) s "příběhem" seznámila. Myslím, že byl pro ně srozumitelný a zaujal je. Každé dítě si vyrobilo plošnou loutku (zápich) draka Korona (vybarvení omalovánky, podlepení výkresem, nalepení na špejli – procvičení jemné motoriky, pečlivosti při práci, techniky stříhání , nalepování...), kterou jsme dále využili k pohybové improvizaci podle písně "Vyletěl si pyšný drak" (procvičení hrubé motoriky, obratnosti, fantazie, představivosti....), procvičili znalost barev (zvolené barvy v omalovánce), počet 1-5 (křídla, nohy, hlavy draka...atd.), vytvořili výstavku v šatně pro rodiče a v dalších dnech navážeme "Objevy 5 silných zbraní"+ vhodné doplňkové aktivity a činnosti. Celý týden budeme s materiálem pracovat a využívat loutku draka Korona."

(Jarmila Haroková, učitelka v MŠ)

„Nápad, že viry se k nám dostávají skrze neviditelné létající draky, kteří je na nás prskají, mě moc baví. Líbí se mi, že omalovánkový příběh o Koronovi podporuje dětskou fantazii, děti mohou přemýšlet o tom, jestli je drak hodný nebo zlý, mohou si klást otázky o tom, kde a proč se drak vzal a spoustu jiných. Jak rodiče tak učitelé tak mohou skrze jednoduchý příběh s dětmi tvořivě rozvíjet jejich kritické myšlení.“
Kateřina Bukovjanováučitelka
„Pohádková omalovánka mě nadchla! Sama mám chuť si draka vymalovat a ohnout mu hlavy. Pošlu rodičům a svým kamarádkám učitelkám z jiných škol.“
Martina Heyerováučitelka

"Draci jsou vyobrazení krásně symbolicky pro jednotlivé nemoci. Je možné si pak jednotlivé nemoci i více rozebrat. Navíc každý drak má určitý počet hlav, což je možné využít i v matematice."

(Andrea Hučková, speciální pedagožka)

„Sárinka se o Koronaviru nechtěla s námi vůbec bavit, měla velký strach, že je to něco špatného, co nám ublíží. Anebo babičce a dědovi. Neměli jsme šanci se s ní o nemoci pobavit. Omalovánkový příběh o draku Koronovi jí ale zaujal, hned jsme ho spolu pročetli a najednou byl ten strach o trošku menší. Alespoň natolik, že jsme si spolu o tom mohli popovídat a mohla jsem poznat, co se jí honí v hlavičce. Moc nám pomohly.“
Andrea Grigerovámaminka
„Omalovánky jsou dobrým vstupem k povídání si o nenadálé situaci, která nás aktuálně postihla. Dráčci nemocníčci jsou dobrou metaforou pro virová onemocnění, která nás souží. Děti z pohádek již dobře vědí, že draky je třeba porazit a pohádka je pomocí vtipných obrázků provede a vybaví potřebnou zbrojí. Děti se také většinou umí na nenadálé situace velmi dobře adaptovat, obzvláště pokud jim my, dospělí, dobře vysvětlíme, proč se co děje. Nosit roušku, rukavice nebo desinfikovat věci se tedy skrze materiál může stát hrou a děti odvážnými bojovníky proti drakovi.“
PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D.dětská psycholožka
„Pohádka o Koronovi je boží! Tohle tu chybělo, dát dětem do ruky jednoduché vysvětlení a srozumitelný návod, jak se můžou AKTIVNĚ chránit/pomoct. Tím získají nad situací kontrolu a jsou víc v klidu. A navíc... je to prostě krásně zpracovaný!“
Jitka Černovskámaminka

Příběh je zasazený do prostředí, které mají děti rády – hrad a s ním spojení rytíři a princezny. Mohou tak využít příležitosti a popovídat si o jednotlivých hradech, zámcích a jejich příbězích, pověstech.

Domov představuje bezpečný hrad. Děti a rodiče tak mají možnosti si popovídat o tom, co je pro ně bezpečí a co pro ně konkrétně znamená bezpečný domov. Co je důležité mít, cítit, vnímat, aby se cítili příjemně – doma, ve škole, kdekoliv.

(Andrea Hučková, speciální pedagožka)

Video ve znakovém jazyce od Kevina na stránkách tamtam.cz

"Omalovánku lze vystřihnout a užít si loutkohraní či skutečné divadelní hraní a nesčetnými úpravami ho různě obměňovat podle potřeb v dané situaci podle aktuálního vývoje."

(Andrea Hučková, speciální pedagožka)

„Omalovánkový příběh je graficky hezky zpracovaný s jasným příběhem, který je srozumitelný s tradicí našich pohádek - tedy něco, co naše děti znají a dokážou si představit. Hravá odlehčená atmosféra tvoření dává příležitost otevřít téma, které je pro děti abstraktní a jinak neuchopitelné.“
Gabriela Pařilováředitelka školy
„Na omalovánkách o draku Koronovi se mi líbí výtvarná podoba i množství informací, které je pro děti tak akorát. Za mě dobrý počin.“
Jan Sobotapedagog a vychovatel

Dnes jsme vyráběli hrad "Zdravíčkov" z velké krabice (polytechnická výchova – zpracování odpadového materiálu). V pracovní skupině se podle zájmu děti střídaly v zadané práci – někdo vystřihoval okna z papíru, některé děti je lepily na maketu hradu, při pobytu venku jsme na terase domalovali "kameny" na hradby. Hrad jsme doplnili papírovými loutkami – odvážnými rytíři "Rouškou", "Rukavičkou", "Brejlíkem" a "Čistostrojem", které jsme zhotovili předchozí den a na štít jim děti nalepily správné symboly(brýle, rukavice, atd.). Průběžně další skupina dětí tvořila podobný hrad pomocí tvořitek v pískovišti s kinetickým pískem, který máme k dispozici ve třídě. Loutky rytířů jsem využila také jako motivaci k pohybové improvizaci (každý rytíř musí být nejen odvážný, ale i obratný - přirozená cvičení: skok poskočný stranou – "jedeme na koni", doprovází ho na cestách věrný přítel pes – lezení v podporu dřepmo, na cestách číhá i nebezpečí – plazíme se jako hadi, chůze jako medvěd... atd.).

(Jarmila Haroková, učitelka v MŠ)

„Omalovánky srozumitelnou formou přibližují dětem současnou situaci související s šířením koronaviru v ČR. Seznámení s příběhem a práce s omalovánkami jim tak může pomoci překonat strach z této pro ně nové situace a zejména pomůže rodičům dětí zábavnou formou motivovat děti k dodržování všech nezbytných preventivních pravidel. Jako velmi vhodnou považuji omalovánku také pro děti s mentálním postižením, pro něž je také nezbytné najít způsob, jak jim současnou situaci s řadou omezení přiblížit. Na závěr je třeba ocenit krásné laskavé obrázky spolu s krátkým, pro děti dobře srozumitelným příběhem. Velké poděkování autorkám a hodně zdaru při další kreativní tvorbě přeji.“
Dana Vamberovápsycholožka

Poslední stránka omalovánek je přehledným seznamem všech 5 zbraní a je ideální k vylepení na viditelné místo tak, aby si je děti mohly stále připomínat.

Za fotky děkujeme Daniele z @ourlifeinvietnam

Výuka cizích jazyků

Díky jazykovým lokalizacím se dají omalovánky dobře využít i při výuce cizích jazyků. Všechny jazykové lokalizace najdete na webu coronadragon.com.

Srozumitelný materiál pro děti

(i dospělé) s mentálním postižením

Brzy po publikování omalovánek nás oslovil speciální pedagog Ladislav Baran, který hledal způsob, jak dětem s mentálním postižením vysvětlit situaci kolem Koronaviru a v omalovánkách o draku Koronovi našel to, co hledal 🙂

„Omaľovánky o drakovi Koronovi sú skvelým dielom, ktorý poteší nielen deti, ale aj rodičov a učiteľov. Som špeciálny pedagóg pracujúci v Rakúsku a v rámci prípravy materiálov pre deti som hľadal spôsob, ktorý by aj deťom s mentálnym postihnutím dobre a jasne vysvetlil problematiku Korona vírusu. Omaľovávanky ma upútali hneď na prvý pohľad skvelým a napaditým grafickým spracovaním. Keď som si prečítal text, tak som veľmi rýchlo pochopil, že toto je presne to, čo hľadám a čo potrebujem posunúť rodičom, ktorí sa boria s problémom ako deťom jasne a zrozumiteľne vysvetliť, čo sa momentálne okolo nás deje. Som veľmi vďačný autorkám, že toto ich dielo má aj iné jazykové spracovania. Veľmi pekne Vám za ne ďakujem i mene nemecky hovoriacich detí a rodičov a želám veľa úspechov pri ďalšej podobnej tvorbe.“
Ladislav Baranšpeciálny pedagóg - psychopéd

Máte jiný nápad, jak by se omalovánky daly využít?

Budeme moc rády, když nám napíšete. Víme, že omalovánky doputovaly ke spoustě dětem nejrůznějšími cestami. Moc nás zajímá, kam všude se dostaly, jak se dětem líbily a co všechno s omalovánkami vytvořily 🙂 Moc rády jakékoliv nové nápady přidáme na tuto stránku.

Vekou radost nám udělají i fotky z vašeho tvoření 🙂

Nápady, postřehy a fotky s omalovánkami prosím posílejte na e-mail info@drakkoron.cz